De eerste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pepijn Caumon - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pepijn Caumon - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: pepijncaumon

Blijf op de hoogte en volg Pepijn

22 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

We zijn heel vroeg op gestaan namelijk om 06:30 om 7:30 zijn papa&ik vertrokken. Onder weg was er een kleine file. Julie denken hoe zo?? Er is maar een grote weg. Iedereen rijdt over deze weg.
Eenmaal aangekomen bij het dolfijncentrum heb ik mijn Juffrouwen leren kennen. Ze heten Dominique, Wendy en Marie. Marie spreekt Engels en Duits en Dominique alleen Nederlands en Wendy Duits en Nederlands. De juffrouwen zijn heel erg leuk.
Hierna heb ik kennisgemaakt met de andere kinderen. Er zijn in totaal 6 kinderen in mijn groepje. Ik ken nog niet alle namen. Ik ken alleen de namen van Thomas, een Duitse jongen, Laura, een Duits meisje, Esmee, een Nederlands meisje en de anderen weet ik niet meer. Ik vind de andere kinderen in ieder geval erg aardig.
Hierna zijn we gaan tekenen. Wij moesten 5 dingen opschrijven en tekenen die wij leuk vonden. Ik heb een ijsje getekend, een dolfijn (maar die leek eigenlijk op een haai, hahaha), het gezin, het basketballen en mijn geluksgetal 20. Ik hou namelijk meer van de tientallen. De tekeningen die wij gemaakt hebben, hebben we aan de juffrouwen gegeven.
Na het tekenen zijn we in het grote zee aquarium naar de vissen gaan kijken. Ik zag een koraalvis, een riddervis, en keizervis, een haai, flamingo’s, schildpadden, een zeester, levende schelpen en nog wel meer vissen. Ik vond de keizervis het mooiste. Hij was namelijk heel erg mooi blauw gekleurd en een beetje goud.
Na het vissen kijken zijn we Memory gaan spelen. Dit was ook heel erg leuk en duurde lang. Uiteindelijk kwam de uitslag en ik was tweede geworden. Ik had 12 paar gevonden.
Na het memory spelen zijn we naar de Dolfijnshow gaan kijken. Ik zag 6 dolfijnen en die deden coole trucjes. Eentje was echt super cool. De trainer ging in het water en toen doken de dolfijnen onderwater en de trainer ook. En toen kwamen ze naar boven en toen vlogen de dolfijnen door de lucht en de trainer stond op de snuiten van de dolfijnen. Dat was echt cool. Het was een erg leuke show.
Hierna zijn we allemaal naar de zee gegaan. Ik kreeg alle spullen van de juffrouwen. Ik kreeg een duikbril, een snorkel en zwemvliezen. Het zwemmen met de zwemvliezen vond ik erg lastig. We zijn de zee in gegaan en direct zag ik onderwater vissen. Ik zag wel 100 kleine vissen en twee grote vissen. Er zwom zelfs een kleine vis tegen mijn voet aan. Ik vond het helemaal niet eng. Het was heel erg mooi onder water en ik kon alles goed zien.
Dit was het einde van mijn eerste lesdag en toen ben ik naar mama en papa gegaan. Bram was inmiddels ook al klaar. Ik kreeg toen het goede nieuws te horen dat ik morgen met Bram mee op therapie mag en dat ik daarna samen met mama en papa met dolfijn Li-Na mag gaan zwemmen. Ik verheug me daar ontzettend op.
We zijn teruggegaan naar ons huisje en toen zijn we lekker in het zwembad gaan zwemmen. Na het zwemmen zijn we nog naar Willemstad gegaan. Ik vind dit een hele mooie stad en we hebben naar de pontjesburg gekeken. De brug stond nu open.
Nu zitten we lekker in het restaurant en gaan we spare-ribs eten tijdens de Spare-rib avond. Pappa en ik zijn hier dol op en we gaan er heerlijk van genieten. Mamma mag ook spare-ribs eten, maar ook iets anders. Zo, ik ga nu lekker smikkelen.

Ayo Pepijn en tot morgen, dan vertel ik over het zwemmen met Li-Na.

  • 22 Juni 2011 - 13:00

    Caroline:

    Hoi Pepijn,

    Wat een leuke verhalen schrijf jij! Je maakt allemaal super coole dingen mee daar op Curacao. Ik ben wel een beetje jaloers, hoor! Heel veel plezier nog en ik ben heel benieuwd naar je verhaal over het zwemmen met Li-na.

    Doei,

    Caroline
    (je hebt ons zo goed geholpen om sweet downies te verkopen bij de Chocolate Company, ken je me nog?

  • 22 Juni 2011 - 14:18

    Raoul:

    Goed bezig peppie! Geniet er maar van en je schrijft het prima :-)

  • 22 Juni 2011 - 15:47

    Oma En Opa:

    Gutenabend Pepijn,
    Even in het Duits voor je Duitse vriendjes.Wie geht es dir?
    Leuk om te horen dat je het zo leuk hebt. Je hebt er het toch druk mee. We hebben iedere dag ruzie wie het eerst mag lezen. Nu zijn we weer benieuwd hoe het vandaag was op het dok en het zwemmen met Li-na. We missen je toch een beetje. Groetjes en knuffel.

  • 22 Juni 2011 - 16:24

    Juf Monique:

    Pepijn,

    Leuk om te lezen dat je een super dag hebt gehad.
    Morgen ga ik met de kinderen weer samen jouw verhalen lezen en de foto's bekijken.
    Ik heb net alles in orde gemaakt om morgen met jou te skypen. 14.00uur Nederlandse tijd zal ik zorgen dat we achter skype zitten. Jij nog heel veel plezier. Geniet er maar lekker van, want hier regent het al de hele dag..

    Groetjes,

    Juf Monique

  • 22 Juni 2011 - 16:42

    Stefanie En Haar Mam:

    Hai Pepijn ( en Bram en Papa en Mama )
    Wat een mooi verslag kunnen we lezen Ik moet steeds op Stefanie wachten om het volgende verslag te lezen ,maar dat vind ik wel moeilijk hoor ! Wat is het er mooi en wat fijn dat jullie vakantie zo super verloopt ! Wat ben jij een bofkont dat je lekker in zee en met dolfijnen mag zwemmen en niet net als Stefanie naar school moet !Hier regent het flink en is het ook niet zo warm ... Als er al geen zon is kun je dan niet wat warmte naar ons sturen ???
    We hopen dat je eerste keer met Li-na zwemmen erg fijn was . Wat is dat speciaal zeg ...
    Vandaag hebben Stefanie en de rest van je klas weer computerles gehad,ze doen dat- van het leren te werken op het toetsenbord- ,maar als ik dat zo zie gaat dat je erg goed af ...... dus die les mag jij overslaan .. hihi
    Je hebt nog wat gemist ... Stefanie verteld net dat ze vandaag oude letters( van vroeger ) mochten schrijven .
    We wachten met spanning op morgen op je nieuwe verslag ..... ga zo door ... je boeit ons ....
    groetjes Stefanie en Vivian
    adieee wa ! ( anders verleer je dat nog ! )

  • 22 Juni 2011 - 16:57

    Froukje Verspui:

    Wat ontzettend leuk en een goed geschreven verslag. Ik leef met jullie mee. Geniet van de prachtige natuur en natuurlijk de spareribs, mannen houden vlees, want op vlees kun je jagen, vrouwen houden van groente, ze laten het jagen aan de mannen over. liefs Froukje

  • 22 Juni 2011 - 17:45

    Quinn:

    Hoi Pepijn met Quinn hoe voel jij je daar als een vis in het water?? Ik vind je verhalen heel leuk om te lezen. We genieten met je mee door je verhalen te lezen. Heel veel groetjes van Quinn Ayo

  • 22 Juni 2011 - 21:12

    Danielle:

    Hoi Pepijn,

    Morgen mag jij met de dolfijn zwemmen samen met papa en mama..

    Spannend, ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden, vast heel stoer!!!

    Hele fijne vakantie en je verslag is helemaal TOP!

    Groetjes danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pepijn

Actief sinds 01 Mei 2011
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 28192

Voorgaande reizen:

17 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Mijn reis naar Curacao

Landen bezocht: