Zwemmen met Li-na - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pepijn Caumon - WaarBenJij.nu Zwemmen met Li-na - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pepijn Caumon - WaarBenJij.nu

Zwemmen met Li-na

Door: pepijncaumon

Blijf op de hoogte en volg Pepijn

23 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Zwemmen met Li-na
Vandaag was een hele leuke dag want ik mocht mee op het dok en later op de dag zou ik met Li-na gaan zwemmen. Vanmorgenvroeg ben ik samen met mama, papa en Bram naar het dolfijncentrum gegaan. Het dolfijncentrum heet afgekort het CDTC. Dit betekent Curacao Dolfijn Therapie centrum. Daar aangekomen hebben we eerst wee even in de hal van het CDTC gewacht op de begeleidsters van Bram. Gelukkig duurde het niet lang voordat Dominique en Merel Bram kwamen halen. Merel zei tegen mij dat zij eerst even een paar oefeningen met Bram moest doen en dat zij mij daarna zouden ophalen om samen naar het dok te gaan. Ik was heel erg nerveus en durfde niet bij de deur weg te gaan. Ik was bang dat ze mij niet zouden vinden.
Bram ging zich vervolgens omkleden en oefeningen met Merel en Dominique doen. Het duurde gelukkig niet lang en toen kwam Bram aan mij vragen of ik mee wilde gaan. We zijn toen samen naar het bruggetje naar beneden gelopen, op weg naar de zee en Li-na. Eerst kregen we een soort zwemband om. Door deze zwemband kun je makkelijker blijven drijven. Bram kreeg een band om en ik ook. Hierna zijn we samen naar het dok gelopen.
Ik vond het best wel een beetje spannend. We zijn allemaal op het dok gaan zitten en Bram en Merel zijn het water in gegaan. Ik bleef bij Dominique en de trainster van Li-na zitten. Ik ging Dominique helpen. Terwijl Bram vervolgens oefeningen deed mocht ik Li-an voor de eerste keer aaien. Li-an kwam met haar snuit naar mij toe en ze kwam echt heel erg dicht bij. Ik heb haar toen aangeraakt en ze voelde eigenlijk een beetje als rubber. Ik vond haar direct heel erg lief en mooi.
Li-na ging hierna weer met Bram oefenen en toen kreeg ik van Dominique een stapel kaarten. Van deze stapel moest ik er twee uitkiezen. Op de kaarten stonden trucjes die Li-na kon uitvoeren. Bram mocht hierna een van deze kaarten uitkiezen. Als eerste koos Bram voor de opdracht dat Li-na over een stok moest springen. Dat was echt waanzinnig cool. Li-na heel erg hoog en over een stok heen.
Hierna mocht ik een kaart kiezen. Ik koos voor de kaarten met de opdracht dansen. Deze is heel erg leuk. Bram danst dan met Merel in het water en als Li-na dat ziet, dan begint die ook vrolijk te dansen. Ik vond dit heel erg leuk.
Hierna werden er nog een helehoop opdrachten uitgevoerd door Li-na. Ik zat echt heel erg dicht bij en vond het heel erg leuk. De laatste opdracht mocht Bram kiezen en toen mochten Bram en ik een vis aan Li-na geven en een kus. Ik vond het echt cool om Li-na een kus te geven.
Ik heb vandaag ook samen met Bram geoefend. Bram en ik moesten elkaar masseren en als iemand stop zei, dan moest je ook stoppen. Bram moet zo geleerd krijgen dat hij stopt als hij iets vervelends doet. We gaan dit samen allemaal nog eens oefenen.
Als allerlaatste mochten Bram en ik Li-na laten springen. Dat was echt super leuk. Ik moest met mijn arm in de lucht wijzen en toen ging Li-na heel erg hoog springen. Ik vond dit echt tof.
Na de les van Bram was het eindelijk zover. We mochten met Li-na gaan zwemmen. Eerst kregen we uitleg van Merel. We mochten Li-na aaien, maar niet rond de ogen en niet rond het spuitgat. Met dit spuitgat ademt Li-na namelijk. Hierna moesten we allemaal onze schoenmaat doorgeven aan een mevrouw en kregen we zwemvliezen. Ook moesten we allemaal weer een zwemband om. De trainster van Li-na vandaag heette Esterher. We zijn naar het dok gelopen en zijn het water ingegaan. Het leek net alsof Li-na mij herkende want ze kwam direct op mij afgezwommen. Ik was helemaal niet bang en vond het leuk om met Li-na te zwemmen. Papa heeft allemaal foto’s en filmpjes gemaakt en samen met mamma ben ik met Li-na gaan zwemmen. We mochten allerlei trucjes met Li-na doen. Eigenlijk teveel om op te noemen en ik zal alle filmpjes eens in de klas laten zien. Het was echt heel erg leuk en de tijd ging heel erg snel. Met een soort gebarentaal hebben mama en ik Li-na de kunstjes laten doen. Li-na deed het echt heel erg goed en kijk maar naar de foto’s.
Na het zwemmen zijn we nog lekker naar het strand gegaan en heb ik mijn nieuwe duikbril en snorkel uitgeprobeerd. Ik ben nu heel erg moe en verheug me erop om morgen met mijn klas te skypen. Ik ga nu lekker slapen. Welterusten!
Bon noche! (betekent goede nacht)
:):)

  • 23 Juni 2011 - 06:18

    Stefanie Knaken:

    Bon dia Pepijn Was het leuk met Li-na te zwemmen en vond Bram het leuk ? Ik denk het wel! Kom je wel terug ,want we missen je. gr Stefanie

  • 23 Juni 2011 - 17:31

    Quinn:

    Ha Pepijn vond Bram en jij. Natuulijk het leuk om met Li-na te zwemen en Bram hat het al gedaan. Maar ik denk dat hij het leuker vond met jou erbij. (">")groetjes Quinn

  • 23 Juni 2011 - 18:57

    Wim-Sib-Givan-Julian:

    wow Pepijn wat maak je toch allemaal mee....! We vinden het helemaal te gek om jou met Li-Na te zien spelen.
    Nog héél véél plezier en veel liefs voor jullie allemaal...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pepijn

Actief sinds 01 Mei 2011
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 28197

Voorgaande reizen:

17 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Mijn reis naar Curacao

Landen bezocht: