Li-na trainen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pepijn Caumon - WaarBenJij.nu Li-na trainen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pepijn Caumon - WaarBenJij.nu

Li-na trainen

Door: pepijncaumon

Blijf op de hoogte en volg Pepijn

30 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Het is vandaag woensdag en vanmorgen werd ik om 07:30 uur door mama naar het CDTC gebracht. Het was vandaag in de ochtend even bewolkt en we hebben een tweetal keer een hele flinke regenbui gehad. Ik was een beetje nat geworden en het regende zo hard, dat het bijna leek alsof ik onder de douche stond. Gelukkig was er maar heel even regen en scheen al snel de zon weer.
Aangekomen bij het CDTC zijn we eerst weer samengekomen in het klaslokaal. Jullie hebben gisteren een foto van het klaslokaal kunnen zien. Vandaag was Esther, ook een dolfijntrainster, bij ons in de klas te gast. Esther kwam een soort spreekbeurt houden over dolfijnen. Zij weet echt heel erg veel van dolfijnen. Zij vertelde bijvoorbeeld dat de dolfijnen eerst op het land geleefd hebben. In het begin bestonden de dolfijnen nog niet zoals wij ze nu kennen en men heeft ontdekt dat de eerste soort dolfijn leek op een vos en een nijlpaard. Het lijf van de dolfijn leek op dat van een vos en de voeten van een dolfijn leken op de voeten van een nijlpaard. In Japan hebben ze bewijzen gevonden dat dit in het verleden zo is geweest. Door de jaren heen is er van alles veranderd aan deze eerste dolfijn. De snuit werd steeds spitser en de poten werden langzaam vinnen. Dit alles heeft heel erg lang geduurd, maar dit is het bewijs dat dolfijnen eerst op het land geleefd hebben en dus zoogdieren zijn. Een dolfijn heeft ook, direct na zijn geboorte, enkele snorharen en die vallen vanzelf af als ze groter worden.
Esther heeft ook verteld over de geboorte van een baby dolfijn. We hebben hier nog een filmpje over gezien. Een dolfijn baby wordt altijd geboren met als eerste de staart. Dit heeft een drietal redenen. De eerste reden is dat als ze eerst met het hoofd geboren zouden worden, dat ze dan direct adem boven water zouden moeten halen. De geboorte duurt heel erg lang en de dolfijn zou dan verdrinken. Door eerst de staart naar buiten te laten komen, kan de babydolfijn via de moeder nog adem halen. Als tweede reden is dat de dolfijn op deze manier niet direct weg kan zwemmen. En de derde is dat de dolfijn beter zijn staart ergens tegenaan kan stoten dan zijn hoofd.
Als laatste heeft Esther ons verteld dat er 36 verschillende soorten dolfijnen zijn. Bijvoorbeeld de tuimelaar, hier zwemt Bram mee, de Orka en nog veel meer. Ook weet ik nu welke soorten vis Li-na eet. Ik wist al de haring, en de tweede vis is makreel.
Na de spreekbeurt van Esther zijn we in het sea-aquarium vissen gaan voeren. Het waren ook grote vissen die te bekijken zijn door de bezoekers van het sea-aquarium. Deze grote vissen aten ook makreel. Dit vond ik heel erg leuk om te doen.
Na het voeren van de vissen zijn we allemaal naar de vissenkeuken gegaan. Dit is een keuken waar alle hapjes voor de dolfijnen, roggen, de zeehonden en alle andere vissen worden klaargemaakt. Ik heb ook de doos van Li-na gezien.
Hierna zijn we naar Li-na gegaan. Esther, Esmee, Sonja en ik zijn alleen naar Li-na gegaan.Ook bleek Mateo erbij te zijn. De andere kinderen zijn naar chapalita gegaan. Dit waren ook namen van andere dolfijnen. We zijn het dok op gegaan en hebben allerlei kunstjes met de dolfijnen gedaan. We mochten samen met Sonja de gebaren doen en de dolfijnen voeren. Ik vond dit heel erg leuk. Ik had dit eigenlijk nog wel langer willen doen, maar helaas ging dit niet.
Na het trainen met de dolfijnen zijn we terug naar het klaslokaal gegaan en hebben we weer een speurtocht gedaan. De speurtocht ging weer door het hele sea-aquarium en Esther had overal vragen opgehangen. De vragen moesten we zelf gaan zoeken en ook vandaag was ik samen met Esmee. We waren als eerste klaar en hadden ook alweer gewonnen. Ik kan goed met Esmee samenwerken omdat ik haar goed kan verstaan. Het waren leuke vragen en de vragen gingen allemaal over dolfijnen. De antwoorden hadden we allemaal gehoord tijdens de spreekbeurt van Esther en morgen krijgen we de uitslag te horen. Ik vind dit erg spannend.
Na de speurtocht zijn we verder gaan knutselen aan mijn zeepaardje. Hij is nu helemaal af en ik mag hem mee naar huis nemen. Hij is echt cool geworden. Ik noem hem een disco zeepaardje. Hij heeft heel veel kleuren, kralen en glitters erop.
Hierna hebben we ook nog even gekleurd. Dit was maar even omdat het toen tijd was. Ik ben weer naar mama, papa en Bram gegaan en na het gesprek met Merel zijn we naar huis gegaan.
Ik was bijna vergeten om te zeggen dat we vandaag al afscheid hebben moeten nemen van Sonja, de dolfijntrainster van Li-na. Zij gaat morgen op vakantie en daarom moesten we vandaag al afscheid nemen. We hebben foto’s gemaakt en ook al een foto van iedereen samen. Hij is mooi geworden!!! Ik vond het niet leuk om afscheid te nemen van Sonja. Zij was altijd erg lief voor mij en ik mocht heel erg veel van haar doen. Sonja vroeg in ieder geval aan ons of wij alsjeblieft nog een keer terug wilden komen. Dat wil ik ook wel.
Thuis aangekomen zijn we eerst in het zwembad geweest en daarna nog lekker bij de zee.
Morgen is weer een nieuwe dag en ik verheug me er nu alweer op. Ik weet even niet wat er morgen precies gaat gebeuren, maar dat vertel ik morgen.
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties en AYO.

Pepijn

  • 30 Juni 2011 - 06:17

    Raoul:

    Yes, te gek man. Kun je thuis ook de goudvissen kunstjes leren ;-)
    Geniet er nog maar even van, jullie huisje doet t prima, konijn is ok, gras is nog niet gemaaid, maar dat komt nog hahaha
    Ook de gr aan de rest van de familieje

  • 30 Juni 2011 - 06:59

    Helen:

    Fantastisch wat je allemaal meemaakt en heel erg leerzaam. Nog hele fijne dagen. Groetjes aan iedereen.

  • 30 Juni 2011 - 16:52

    Kiki Eschweiler:

    yes,ik vind de foto,s leuk ik wil naar
    Curacao xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxkiki

  • 30 Juni 2011 - 20:28

    Jan Van Den Broek:

    Ik heb van je verhaal weer heel wat opgestoken. Over een paar dagen ben je weer terug en heb je veel meegemaakt en veel gezien en vooral veel leuke dingen gedaan met veel leuke foto's.

  • 01 Juli 2011 - 06:31

    Maurice & Mel:

    Pepijn,
    Wat SUPER allemaal....
    Leuk dat jij ons mee hebt laten genieten van alle mooie dingen die jij hebt meegemaakt en beleefd.
    Aan al deze ervaringen ga je nog heel vaak terug denken en elke x weer van kunnen genieten!!
    Geniet nu nog maar even van jullie laatste dagje...

    Alvast een hele goede terugvlucht...
    Lfs Maurice & Mel

  • 01 Juli 2011 - 11:04

    Tante Kimmetje:

    Hey Pepijn,

    Ik heb net de foto van jouw gezien van de massage. Is toch niet normaal!! Heel veel plezier deze laatste dagen. Ik kan niet wachten tot we jullie zondag weer zien.

    Dikke kus en knuffel!

  • 01 Juli 2011 - 18:20

    Teddy:

    Hai Pepijn, :-)
    Je hebt echt al veel mee gemaakt
    met je vakantie. :-) :-) :-)
    Wat leuk dat je Li-na gaat trainen.
    ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-)
    :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-)
    ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-)
    :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-)
    ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) ;-)

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Teddy


  • 01 Juli 2011 - 18:22

    Job:

    de foto,s waren leuk tot maandag vriend./{-

  • 01 Juli 2011 - 18:27

    {-/:

    li-na is lief eh... ik heb lang niet meer geschreven niet zo leuk tog ja

  • 02 Juli 2011 - 08:01

    Robin:

    hoi pepie
    hoe vind je het in curacao
    leuk he en als je maandag weer naar school komt kun je zekker heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel vertellen hoe je het met lina hebt gehad
    doeoeoeoeoei

  • 02 Juli 2011 - 11:17

    Vlissingse Tantes:

    Hoi lieve Pepijn,

    Wij vonden het heel erg leuk om al de verhalen over jou te lezen.
    En op de foto's zagen we steeds bruiner worden.
    We denken zomaar dat je volgende spreekbeurt op school over dolfijnen zal gaan :-)

    We zullen de verhalen missen, maar jij zult Curacao en Li-na vast super missen.

    Goede reis terug en veel groetjes van tante Ger en tante Ineke uit Vlissingen

  • 02 Juli 2011 - 13:35

    Oma En Opa:

    Hoi schattebout,
    Wat zullen we jouw leuke verhaaltjes gaan missen. Maar nu zijn wij toch de uurtjes af aan het tellen dat we naar Schiphol kunnen vertrekken om jullie te halen. We hopen dat je een beetje kunt slapen in het vliegtuig. Gaat ook de tijd wat vlugger.
    In Kerkrade is kermis dus!!!!!!!!!!!!
    Tot morgen en dan kunnen wij jouw die knuffel zelf geven.

  • 05 November 2011 - 07:43

    :

    PEPIJN
    IS
    LIEF

  • 14 December 2012 - 12:48

    Job:

    heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pepijn

Actief sinds 01 Mei 2011
Verslag gelezen: 1444
Totaal aantal bezoekers 28193

Voorgaande reizen:

17 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Mijn reis naar Curacao

Landen bezocht: