Met Bram voor de 2e keer op het dok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pepijn Caumon - WaarBenJij.nu Met Bram voor de 2e keer op het dok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pepijn Caumon - WaarBenJij.nu

Met Bram voor de 2e keer op het dok

Door: pepijncaumon

Blijf op de hoogte en volg Pepijn

27 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Vandaag het begin van de tweede week dolfijntherapie. Afgelopen weekend hebben we heerlijke gerelaxt en vooral heel erg veel gezwommen. Ik heb in de zee en in het zwembad bij ons huis gezwommen. Mijn oma en overgrootoma zijn inmiddels ook in Curacao aangekomen en die slapen in een ander huisje. Het is eigenlijk een soort flat waar ze met nog meer mensen wonen. Er zijn twee huizen op elkaar. Ik vind het mooie huisje, maar ons huis vind ik eigenlijk toch wel mooier.
De oma’s zijn ook mee naar het strand gegaan en zelfs mijn overgrootoma heeft lekker in het zwembad gezwommen. Het was een lekker weekend en ik heb echt heel veel plezier gehad.
Vandaag was het weer zover. Bram had dolfijntherapie en ik mocht samen met Bram op het dok. Dit betekent dat ik Merel en Dominique tijdens de therapie van Bram mag helpen. Daarom had ik vandaag geen eigen les.
We zijn vanmorgen om 08:00 uur opgestaan en om 09:30 uur richting het dolfijncentrum vertrokken.
Aangekomen bij het CDTC is Bram eerst even alleen met Merel en Dominique meegegaan. Hij heeft zich omgekleed en Merel heeft in een soort oefenkamer met Bram allerlei opdrachtjes geoefend. Dit duurde niet zo heel erg lang en toen kwam Bram mij alweer halen om met hem mee naar het dok te gaan.
Eerst moeten we dan een brugje over en bij een soort hok krijgen Bram en ik een soort grote zwemband om . Merel kleedt zich dan ook om en zij krijgt ook zo’n zwemband en zwemvliezen. Bram en Merel dragen dan ook allebei een soort zwempak. Ik heb dit nagevraagd en je noemt dit een wet-suite. Toen we alle spullen gepakt hadden zijn we naar het dok gelopen. Sonja de trainster van Li-na was er nu ook. Bram en ik mochten de doos met de visjes voor Li-na dragen. Li-na eet trouwens 15 kilo vis per dag en ze krijgt twee verschillende soorten vis. Ik weet alleen nog de haring.
Bij het dok zijn we allemaal gaan zitten en hebben we Li-na begroet. Ze leek me direct al heel erg vrolijk en ze zwaaide naar Bram en mij terug. Merel en Bram zijn het water ingegaan en ik heb samen met Dominique alle kaarten voor Bram verzorgd. Li-na heeft weer een heleboel kunstjes gedaan en ik heb vandaag een heleboel foto’s bij dit verhaal gestopt en dan kunnen jullie dit lekker bekijken. Het was in ieder geval alweer ontzettend leuk. Ik heb met Dominique gedanst en toen danste Li-na ook mee.
Op het moment dat Bram hierna op het dok weer les kreeg, heb ik samen met Sonja, Li-na getraind. We hebben oefeningen met de bal gedaan en ik heb Li-na heel veel visjes mogen voeren. Sonja, de trainster van Li-na spreekt geen Nederlands maar zij spreekt Engels en ik kon haar toch wel goed begrijpen.
Vervolgens kreeg ik een heel cool bericht te horen. Woensdag mag ik namelijk de dolfijntrainer van Li-na zijn . Ik verheug me hier dol op. Ik vind dit dol-fijn (hahahaha).
Nadat Bram oefeningen had gedaan hebben we nog een aantal coole trucjes met Li-na gedaan. Ik die zie je op de foto’s.
Nadat we klaar waren hebben we alle spullen alweer opgeruimd en is Bram zich aan gaan kleden. Toen hij terug kwam met Merel en Dominique hoorden we het goede nieuws dat hij vandaag voor het eerst een plasje op de wc had gedaan. Ik vind dat echt top van Bram.
Hierna zijn we even samen met mama en papa iets op het strand gaan drinken. Papa en mama moesten namelijk nog terug naar het CDTC omdat zij ook ergens les ik kregen. Bram en ik hebben toen lekker nog een uurtje met Dominique mogen spelen.
Hierna zijn we nog naar de supermarkt gegaan, met de grappige naam Vreugdehil en hierna zijn we nog even lekker gaan zwemmen.
Het was alweer een hele leuke dag en ik vond het echt super leuk dat ik bij Bram op het dok mocht. Morgen ga ik snorkelen in de zee waar heel erg veel vissen zitten. Ik zal hier morgen dan weer verder over vertellen. Ik ga nu lekker slapen en jullie horen morgen weer van mij.
Denk ook aan de foto’s!!!

Bon noche (=goedenavond)
Pepijn :) :) :)

  • 28 Juni 2011 - 05:24

    Mir Tous Elise:

    lieve peppi! blij dat je het allemaal zo leuk vindt! elise is blij als je er weer bent en wij zijn ook blij als jullie er weer zijn. elise vond het erg leuk met jullie te skypen! geef bram een dikke zoen voor zijn plasje en voor jou natuurlijk ook. nog een fijne week. x

  • 28 Juni 2011 - 09:05

    Caroline:

    Hoi Pepijn,
    Wat een goed nieuws allemaal! Ik vind het fijn dat je het zo goed naar je zin hebt op vakantie. En ik vind het echt vet cool dat je woensdag dolfijntrainer mag zijn!!!!
    De foto´s zijn ook heel leuk.

    Nog veel plezier,
    Caroline

  • 29 Juni 2011 - 12:15

    Teddy En Liza:

    Ha pepijn,
    ;-) :-0
    Hoe is het in Curacao?
    Is het leuk op het dok?
    ja? zeg het dan even.
    doei!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pepijn

Actief sinds 01 Mei 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 28190

Voorgaande reizen:

17 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Mijn reis naar Curacao

Landen bezocht: